אלן דלון, אחד מהכוכבים הגדולים ביותר של הקולנוע הצרפתי, מת ביום ראשון האחרון בגיל 88, על כך הודיעו שלושת ילדיו בהצהרה פומבית לתקשורת. דלון למעשה נפרד מעולם הקולנוע בפסטיבל קאן בשנת 2019, שכן באותה שנה הוא לקה בשבץ ומאז היה חולה מאוד.
בהנחה שלא הייתם עדיין בחיים כשדלון היה בשיאו, אפשר לומר שמבחינת המראה הוא היה ה”בראד פיט” של אותם ימים. לא פלא שהקומיקאי ירון ברלד השתמש במשפט: “מי הוא חושב שהוא, אלן דלון???”.
דלון נחשב ל”סמל מין” בתחילת האמצע השני של המאה הקודמת כשבין סרטיו הבולטים היו בורסלינו, ליקוי חמה, רוקו ואחיו והסמוראי, כאשר במהלך הקריירה הוא הספיק לזכות בכמה פרסים כולל פרס מפעל חיים בפסטיבל קאן ב-2018.
זוכרים איך נייקי הפכו את ג’ורדן לפרזנטור האמיתי הראשון של מותגי הספורט? אפשר ליצור הקבלה דומה לעולם הקולנוע בהקשר אלן דלון, אשר שמו נקשר בקידומם של מותגי אופנה, בשמים ואלכוהול, ואגב גם שלא מעט שערוריות שלא נרחיב עליהן הפעם.
היות ואנו כאן במדור האזור המוטורי, אי אפשר שלא לציין שאחת מהתשוקות הגדולות ביותר של אלן דלון הייתה חברת פרארי, שכן היו בבעלותו כמה דגמים במהלך חייו: פרארי 250 GT California Spider, פרארי 275 GTB4 ופרארי 365 GTB4 Daytona.
מסתבר שלגבי הדגם הראשון יש סיפור די מוזר. בשנות ה-60, לא היה יוצא דופן לראות את אלן דלון נוהג ב-Ferrari 250 GT California Spider שלו בשוויץ. יש גם תצלומים של השחקן ברכב זה עם השחקנית ג'יין פונדה במהלך הצילומים של Les Félins, וכן עם שירלי מקליין בריביירה הצרפתית.
כשעזב את אירופה לארצות הברית, וליתר דיוק ללוס אנג'לס, ב-1964, אלן דלון החליט למכור את הפרארי 250 GT California Spider שלו, ולאחר שהחליפה ידיים, ב-1971, היא נפלה לידיו של אדון בשם רוג'ר ביילון.
איש העסקים הצרפתי צבר אוסף יוצא דופן של מכוניות קלאסיות משנות ה-50 ועד שנות ה-70 במטרה להגשים את חלומו: ליצור מוזיאון מכוניות מפואר. עם זאת, הוא פשט רגל מבלי לממש את הפרויקט הזה, וכתוצאה מכך נמצאו כ-60 רכבים נטושים באסם של חווה במערב צרפת.
מי שגילה את אותם רכבים הוא נכדו של ביילון, כאשר למרבה הפתעתו הפרארי 250 GT California Spider של אלן דלון הייתה מתחת ל...ערימה גדולה של ספרים. באותו אסם אגב, היו גם מזראטי A6G ופרארי 275 GTB.
תאמינו או לא, אבל אותה פרארי 250 GT California Spider נמכרה במכירה פומבית בפריז תמורת 14.2 מיליון אירו. נתון זה היה גבוה מהמחיר המשוער, מה שהפך אותה למכונית הקלאסית החמישית בדירוג המכוניות היקרות ביותר באותה תקופה. ככה זה שלמכונית שיוצרו ממנה רק 37 יחידות גם יש עבר לא קטן עם אלן דלון. אגדה
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!