יום ראשון, 08.09.2024 שעה 05:48

מה יהיה מחיר הרכב ההיברדי החדש של בוגאטי?

ה-Tourbillon הוא למעשה היורש של השירון האייקוני, כאשר הוא קל יותר מקודמו ויהיה גם מהיר יותר. החל מ-2026 בוגאטי תמכור ממנו 250 יחידות בלבד

|
Bugatti Tourbillon (אינסטגרם)
Bugatti Tourbillon (אינסטגרם)

אין ספק שהבוגאטי שירון הוא אחד מרכבי הספורט האייקונים ביותר בעולם. עם מהירות מקסימלית שעוברת בקלות את ה-400 קמ”ש ותאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-2 שניות, אין פלא שכוכבי כדורגל דוגמת בנזמה ורונאלדו מחזיקים אותו בגאווה באוסף הרכבים היוקרתי שלהם.

אבל כמו כל דבר טוב, גם זמנו של הבוגאטי שירון הגיע לקיצו, כאשר יצרנית העל מציגה את היורש שלו – ה-Bugatti Tourbillon ההיברידי, אשר מחירו עומד על 3.8 מיליון יורו. האחרון מזכיר לא מעט את קודמו עם אלמנטים דומים כמו הגריל הקדמי, הפנסים המלוכסנים, ואיך לא, הכנפיים העגולות בצדי הרכב שמזוהות כל כך עם השירון (הדלתות נפתחו לכיוון מעלה).

עם זאת, מתחת לפני השטח זה ממש לא אותו רכב. השלדה עשויה מהדור האחרון של פחמן T800, שהוא קל יותר מהרגיל, ובמקביל, הרכב מצויד בסוללת lithium-ion של 25 קילו-וואט עם טכנולוגיית 800V, שכן הוא כאמור היברידי.

לשלדה האמורה עוגנו מסגרות קדמיות ואחוריות עשויות מאלומיניום יצוק עם חיזוקים מבניים מודפסים בתלת מימד. בנוסף לכך, המתלים מלפנים ומאחור, עשויים מאלומיניום מחושל ומודפסים בתלת-ממד, כאשר בשירון המתלים מאחור היה עשויים מפלדה.

בהמשך לשלדה, הבלמים משתמשים בטכנולוגיית קרמיקה-פחמן המתקדמת ביותר ונעזרים בספוילר שעולה בזמן בלימה קשה כדי לעזור לייצב את הסרן האחורי של המכונית. ולגבי הצמיגים, נעשה שימוש במידות 285/35 R20 מלפנים ו-345/30 R21 מאחור, חתומות על ידי Michelin Pirlot Cup Sport 2 ופותחו במיוחד עבור הדגם הזה.

וכעת הגענו ללוח השעונים, שהוא אולי החלק המעניין ביותר ביצירת האומנות החדשה של בוגאטי. היצרנית חיפשה עיצוב שיהיה על-זמני, ולכן בהפתעה גמורה השעונים בלוח האמור הם שעונים אנאלוגיים עם עיצוב עוצר נשימה. אגב, המערכת לייצור שעונים אלו הומצאה בשנת 1801 ונקראת טורבילון (מנטרלת את השפעות כוח המשיכה כדי לשמור על דיוק השעונים), שזה כידוע גם שמו של הדגם החדש. זו אגב הפעם הראשונה ששם הדגם הוא לא שם של נהג עבר של המותג)

משקלו של אותו לוח שעונים, העשוי מטיטניום ואבנים יקרות כמו ספיר או אודם, עומד על 700 גרם, והוא מכונה “השלד”. בחוגה המרכזית שלו יש מד מהירות עד 550 קמ”ש ומונה סיבובי מנוע שנמתח עד 10,000 סל”ד. משמאל יש מחווניי טמפרטורת מים ושמן, וכן מחווניי מצב סוללה ומצב דלק.

בנוסף לשעונים האמורים לעיל, יש גם מקום קטן בשעון המרכזי עבור מד מהירות דיגיטלי קטן, ומימין יש מחוון דיגיטלי נוסף, המראה לנהג אם המכונית מטעינה אנרגיה חשמלית או משתמשת בה. אגב, עקב העיצוב היוקרתי והמחושב, ההגה מעולם לא מסתיר את לוח השעונים, מה שלא ניתן לומר על רכבים רבים בשוק.

במידה והנהג כן מעוניין במסך מרכזי,שהוא כה אופנתי היום ברכבים החשמליים, הוא יכול לעשות זאת בכל רגע נתון: במצב רגיל הוא מוסתר מתחת לקונסולה מרכזית מזכוכית ואלומיניום, והוא מגיח כאשר הנהג מורה לו לעשות כן באמצעות אחד ממתגי האלומיניום. פרט מעניין נוסף הוא שהמושבים מעוגנים למרכב עצמו ולא ניתן להזיז אותם קדימה או אחורה, ולכן תנועת ההגה והדוושות היא שמאפשרות להתאים את המיקום לגובה הנהג. 

והגיע הזמן לנתונים הטכניים: הטורבילון מצויד במנוע V16 בנפח 8.3 ליטרים, השוקל 252 ק”ג ומייצר 100 כוחות סוס, כאשר שלושת המנועיים החשמליים המצטרפים אליו מייצרים 800 כוחות סוס נוספים (הפתעה היא שלמרות התוספות החשמליות של הדגם החדש הוא שוקל פחות מהשירון). הוא מסוגל להגיע לטווח של 60 ק”מ במצב החשמלי שלו, ונתוני המהירות שלו אמורים להיות טובים יותר משל השירון (יאיץ כאמור מ-0 ל-100 קמ”ש ב-2 שניות בלבד). הוא יתחיל להיות מסופק ללקוחות קצה החל משנת 2026, כאשר מדובר בייצור מוגבל של 250 יחידות בלבד.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןבבית בהולנד: צ'רון שרי בנה מגרש כדורגל
מגרש הכדורגל של טיירון שרי בבית בהולנד
נגןמיליון דולר תמורת קלף חתום של וומבניאמה
מיליון דולר תמורת קלף חתום של וומבניאמה
נגןבנבחרת חוגגים לענאן ח'לאילי יומולדת
בנבחרת חוגגים לענאן ח'לאילי יומולדת
נגןספיד עשה את הבלתי ייאמן עם החולצה של CR7
ספיד עשה את הבלתי ייאמן עם החולצה של CR7
/* LAST / NEXT ROUNDs */