יום ראשון, 08.09.2024 שעה 02:19
ניב פלד

המלך הוא עירום

הקשר הפך לנער הפוסטר של אנגליה וריאל עם רגעים גדולים, אך עוד לפני שהבין מהי עמדתו המיטבית. על הציפיות המוגזמות ולמה הוא לא צריך להתנצל. דעה

באנגליה תמיד אהבו להכתיר כתרים לשחקנים. ספק אם ישנה מדינת כדורגל המפעילה לחץ גדול על שחקניה ובה יחסי הציבור השפיעו על הביצועים על המגרש יותר מבממלכה. אם נחפש מקבילה ברמת המועדונים, סביר להניח שזו תהיה ריאל מדריד, בקיץ הזה קיבלנו את התזכורת האולטימטיבית לשני העניינים בדמות ג’וד בלינגהאם.

עוד לפני היורו, בתוך עונה אחת בלבד, האנגלי הפך מפוטנציאל אדיר לאייקון. הכוכבות שלו הורגשה בכל פינה אצל הבלאנקוס והוא בין לילה נהיה “נער הפוסטר” שלהם. עם ווינריות בלתי מתפשרת האופיינית למועדון, 19 שערים ושישה בישולים בליגה ותואר שחקן העונה בספרד, ניתן גם להבין מדוע.

בערב שריקת הפתיחה של הטורניר בגרמניה, אדידס שחררה סרטון המיועד לשלהב את הקהל האנגלי ובו הוצגו כלל הכישלונות האנגלים מאז 1966 על רקע השיר ‘היי ג’וד’ ובו הציגה את הקשר הצעיר כ’מושיע’. היה מדובר בפיסת פרסום גאונית, אך מעבר לכל היא הבהירה כמה משקל העמיסו על כתפיו של שחקן ריאל מדריד, מבלי לזכור שישנם עוד שחקנים בנבחרת. כמה ימים לאחר ההפסד בגמר, דווח כי גם בקרב שאר שחקני הנבחרת הורמו גבות לגבי הסרטון, שלא עזר.

לא הצליח להושיע כלל, בלינגהאם והאנגלים מאוכזבים (רויטרס)לא הצליח להושיע כלל, בלינגהאם והאנגלים מאוכזבים (רויטרס)

הקמפיין של נבחרת אנגליה באליפות אירופה יכול וצריך להחזיר את האוהדים בכל רחבי העולם לקרקע. נכון, בלינגהאם סיפק שני רגעי קסם מהם עשויים כוכבים, במיוחד המספרת ההיסטרית שלו מול סלובקיה בדקה ה-95, אך בסופו של דבר, הוא לא באמת הצליח להיות המנהיג של שלושת האריות מבחינת יכולת ויציבות. הוא לא היה זה ש’לקח אותה לשלב הבא’.

האמת היא, שהוא גם לא צריך להתנצל על כך. בעידן הרשתות החברתיות, ג’וד הפך לקורבן, של הציבור וגם של עצמו. אין ספק שמדובר בשחקן שהולך לסמן עידן, את זה כבר הצלחנו להבין, אך נדמה כי הפוטנציאל שלו ’מעוור’ באופן מסוים את צופי הכדורגל.

ג'וד בלינגהאם (רויטרס)ג'וד בלינגהאם (רויטרס)

עם ריאל מדריד, ג’וד אמנם חווה תקופה חריגה מבחינת כיבושים בפתיחה, אך בהמשך גם הגיעה התיישרות הסטטיסטיקה ואחת פחות טובה יחסית ומעבר לכך, הוא כלל לא אמור להימדד בנתונים האלו. הוא אמנם הציג כמות מכובדת מאוד של רגעים אדירים ובלתי נשכחים בעונת הבכורה שלו במועדון המעוטר בעולם, אך אל לאנשים לשכוח כי זו עדיין תחילת הקריירה שלו, יש רק לאן להתקדם.

צריך לזכור משהו חשוב, האנגלי לא הגיע לבירת ספרד על תקן כובש מחונן, בעונה שקדמה לכך בדורטמונד הוא לקח אותה כפסע מאליפות היסטרית כלל לא מעמדת ה-’10’, אלא כמנהל המשחק ו‘רק’ עם שמונה שערים. זו העמדה המקורית שלו ובה הוא הצליח להראות את הפוטנציאל המנהיגותי האמיתי שלו. למרות העובדה ששכלל עצמו בריאל כקשר התקפי מכורח הנסיבות, ישנה אפשרות גדולה שטרם ראינו את הגרסה המיטבית שלו.

ג'וד בלינגהאם בדורטמונד, מנהיג (רויטרס)ג'וד בלינגהאם בדורטמונד, מנהיג (רויטרס)

נדמה כי הציבור מייחס לבלינגהאם כבר עכשיו יכולות שהוא עתיד לצבור רק בעתיד. על כך שיצבור אותן אין כמעט ספק, אך מגיעה לו חמת הספק כי הוא עדיין ‘נא’ במובן מסוים ולו כדי שכאשר יגיע לגרסה הסופית שלו כשחקן, יכול לקבל על כך באמת את מלוא הקרדיט שיהיה ראוי לו.

על מנת שיעשה זאת, לא מן הנמנע שיצטרך להיות ‘מסורס’ ולחזור להתחלה, ולרדת מדרגה מהעמדה הקדמית שלו, במקרה יש בחור בשם טוני קרוס בעמדה הזו שבדיוק פרש ועוד אחד בשם קיליאן אמבפה שיוכל “לכפות” על חסרונו של האנגלי בהתקפה.

הכתוב הוא טור דעה.

ג'וד בלינגהאם וטוני קרוס (רדאד ג'בארה)ג'וד בלינגהאם וטוני קרוס (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןבבית בהולנד: צ'רון שרי בנה מגרש כדורגל
מגרש הכדורגל של טיירון שרי בבית בהולנד
נגןמיליון דולר תמורת קלף חתום של וומבניאמה
מיליון דולר תמורת קלף חתום של וומבניאמה
נגןבנבחרת חוגגים לענאן ח'לאילי יומולדת
בנבחרת חוגגים לענאן ח'לאילי יומולדת
נגןספיד עשה את הבלתי ייאמן עם החולצה של CR7
ספיד עשה את הבלתי ייאמן עם החולצה של CR7
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר