יום שני, 16.09.2024 שעה 21:59
איציק אהרונוביץ

חיפה ובכר בוודאות עדיין לא מוכנים לליגה

אהרונוביץ בטור אישי ל-ONE: המאמן מנסה מהלכים, אבל בלי קשר אחורי אמיתי הם יפגעו בקבוצה. סבע היחיד שהופיע במחצית הראשונה, החילופים עשו את ההבדל

מרקו בלבול נתן וגם לקח. הוא בא לסמי עופר, מגרשו הביתי עד לפני מספר שנים, ולאחר שמכבי חיפה עשתה טקס עבורו והוא קיבל את התשורה שמגיעה לו הוא הפתיע כשעלה בשיטה התקפית מובהקת, בלי לפחד, עם מערך 3-5-2 קלאסי כשאיתמר שבירו ואיגור זלאטנוביץ’ בחוד, רז מאיר וכארם ג’אבר מגנים תוקפים ובאמצע השדה לא פחד לשחק עם שני קשרים התקפיים, מאור לוי ומקסים פלקושצ’נקו, שחקני העבר של הירוקים. את הבונוס הוא קיבל אחרי שלוש דקות כשלוי נגח את ה-0:1 למכבי נתניה.

איזה יופי, מאמן בא עם אומץ, לא פחד, הסתכל לירוקים בלבן של העיניים, שיחק התקפי, טוב, קבוצתו הגיעה למצבים, קרוסים. מנגד, חיפה לא הייתה במגרש, הצהובים העלימו את הירוקים במיוחד במרכז השדה. הקלאסי היה שמכבי חיפה תכבוש במעבר ואכן כך היה, התחמקות נדירה של דיא סבע מהשומר שלו השאירה אותו במצב שהוא טס קדימה לכיוון ה-16, פרנזי פיירו פתח שמאלה, דין דוד ימינה ושלושת הבלמים לא הצליחו לעצור אותו. הוא עבר בלם ובעט לפינה הימנית של השוער את ה-1:1.

המשחק התחיל מחדש וחיפה שלטה יותר, הניעה את הכדור, אבל הכול היה אופטי ושום דבר מיוחד לא יצא מזה. אפשר לומר שמכבי חיפה לא הופיעה למחצית הראשונה למעט הפעולה של סבע. איתן אזולאי שיחק כקשר אחורי והיה חלש מאוד, כנראה התרגש גם מההופעה נגד קבוצתו לשעבר וגם מהבכורה שלו לעיני הקהל, הוא לא בא לידי ביטוי לא בארגון המשחק, לא בניהול שלו, איבד כמה כדורים מיותרים.

איתן אזולאי (עמרי שטיין)איתן אזולאי (עמרי שטיין)

עם כל הכבוד, לפי המשחק הערב אזולאי לא קשר אחורי. כרגע לחיפה אין קשר אחורי, מכיוון שגם עלי מוחמד ומחמוד ג’אבר לא כאלה. ברק בכר עושה מהלכים, אבל בסופו של דבר הם יפגעו בקבוצה, כי אם אין לך במרכז השדה את השחקנים שיודעים לחלץ מהיריב ובנוסף, השחקנים שלך גם שומרים רחוק ומאפשרים ליריב להניע את הכדור איך שהוא רוצה ואפילו להגיע למצבים קורצים במיוחד, לא תוכל בצורה הזו להשיג את מה שאתה רוצה.

אותו בלבול שקבוצתו הייתה טובה יותר במחצית הראשונה, העלים את נתניה. הוא החליט לשחק עם עשרה שחקנים מאחורי הכדור, שלושה בלמים, שני מגנים, שני קשרים אחוריים. הירוקים התברברו בתוך עצמם ולא הגיעו למצב אחד, אבל מזל שיש חילופים וליאור רפאלוב שנכנס עורר את המשחק וכמובן קני סייף בשמאל בשיתוף סבע, שהיה טוב לאורך כל המשחק.

המשחק עבר לשליטה מוחלטת של חיפה עד הרחבה, אבל היא הגיעה בקושי לחצאי מצבים. אולם, כבר למדנו שקבוצה שלא רוצה לשחק כדורגל בסמי עופר ומחכה רק בחצי שלה, בסופו של דבר סופגת וזה מה שקרה לנתניה. דווקא אחרי שהיהלומים ספגו פתאום משום מקום הם יצאו קדימה, שיחקו כדורגל, ניסו להשוות, אבל זה לא עלה בידם.

דיא סבע מאושר (עמרי שטיין)דיא סבע מאושר (עמרי שטיין)

בלבול צריך להסיק מסקנות. אם אתה רוצה להיות אמיץ, תהיה אמיץ עד הסוף, כי להצליח בכדורגל אפשרי אך ורק אם אתה משחק כדי לנצח ולא להגיע לפנדלים, לכן הוא הפסיד. לעומת זאת, הקבוצה של בכר לא מוכנה בעליל לליגה. שלושת הבלמים היו חלשים מאוד ולא פלא שספגו בצורה שלומיאלית שכזו, למרות שעילאי פיינגולד עוד היה בסדר במחצית הראשונה. גם בשנייה כשבכר עבר לארבעה בהגנה, עם קיצוני ימני ושני חלוצים, זה היה פרווה.

מכבי חיפה חייבת מרכז שדה עוצמתי, בלמים אחראיים ומהירים וכמובן שהקשרים יחלצו את הכדורים מהיריבה. הרי בסך הכול מכבי חיפה עבדה במעבר, זאת אומרת שחילצה בהגנה ומיד תפסה את נתניה עם המכנסיים למטה ולכן הצליחה להשוות. בשורה התחתונה, לבכר יש עוד הרבה עבודה וכרגע בוודאות הוא לא מוכן לליגה.

אסור לפספס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
נגןמרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
מרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
נגןתאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
תאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר