יום שני, 16.09.2024 שעה 21:50
אבי נמני

מכבי הצילה את כבוד הכדורגל הישראלי

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: שאר הקבוצות מליגת העל נכשלו באירופה, אבל אסור ללאזטיץ' להתעלם מחוסר האיכות בהתקפת קבוצתו, שחייבת שחקן שובר שוויון

עוד ערב אירופי של הקטר הצהוב שסלל את דרכה של מכבי תל אביב לכל הפחות לקונפרנס ליג, וכעת גם עם סיכוי טוב מאוד להעפיל לליגה האירופית אם אלופת ישראל תשלים את המלאכה ותדלג על המשוכה הסרבית בדמותה של באצ’קה טופולה, קבוצתו לשעבר של ז’רקו לאזטיץ’, מאמנם הנוכחי של הצהובים.

לאזטיץ’ המשיך הערב עם מערך דומה לכל משחקי הצהובים עד אתה בזירה האירופית, ובנוסף נתן קרדיט בקישור לסיסוקו, שחקן החיזוק המרשים, על חשבונו של ואן אובריים, מהלך שהוכיח את עצמו בגדול. מעבר לכך המאמן המשיך לתת קרדיט בחוד ההתקפה לדור תורג׳מן על חשבונו של ערן זהבי, והצהובים ממשיכים לדהור לקראת הישג מקצועי וכלכלי בדרך לליגה האירופית.

על כר הדשא במחצית הראשונה ראינו עליונות מוחלטת של הצהובים ששלטו במרכז המגרש, אך התקשו להגיע למצבים ליד שערו של איליץ’, שוערה של באצ’קה טופולה, עד למהלך ההתקפי הטוב ביותר במחצית הראשונה של המכבים מתל אביב עם מהלך קבוצתי נהדר שהסתיים עם בעיטה מקרוב של תורג׳מן לרשת העליונה, שער יתרון חשוב ומשמעותי עבור הצהובים שקיבלו בנוסף שתי מתנות לקראת סיום המחצית הראשונה כאשר היריבה הסרבית נותרה עם תשעה שחקנים לאחר שהשופט האוסטרי שלף שני כרטיסים אדומים לגורגביץ’ ובאניאק, עם אופטימיות גדולה לקראת המחצית השנייה.

שחקני מכבי תל אביב (האתר הרשמי של מכבי ת"א)שחקני מכבי תל אביב (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

היתרון המספרי של הצהובים לא בא לידי ביטוי בתחילת המחצית השנייה כאשר הפעולות ההתקפיות של אלופת ישראל היו שבלוניות ולא איכותיות ליד רחבת ה-16 של הסרבים. בדקה ה-60 לאזטיץ’ ביצע חילוף משולש והתקפי עם הכנסתם של רביבו, זהבי ודן ביטון, ומיד לאחר מכן מכבי ת”א הבקיעה את השער השני עם הגבהה לפינה הרחוקה של ביטון לעבר דור תורג׳מן, שנגח מצוין לעבר דור פרץ שנגח פנימה והעלה את הצהובים ליתרון מבטיח של שני שערים, כאשר כולנו עם ציפיות לשערים נוספים לאור מה שהתרחש על כר הדשא באותן דקות, כאשר היריבה הסרבית עם נחיתות מספרית ושחקני באצ’קה טופולה כבר היו תשושים מעייפות.

הצהובים היו חייבים לנצל את המצב ולכבוש לפחות שער שלישי, שהגיע מרגליו של אלעד מדמון המחליף לאחר מסירה חכמה של דן ביטון, עוד מסמר של הצהובים לרשת הסרבית בדרך לליגה האירופית, הישג אדיר של הקבוצה גם מבחינה מקצועית וכמובן מבחינה כלכלית, והצלת הכבוד של הכדורגל הישראלי בזירה הבין-לאומית לאחר הכישלונות של שאר הקבוצות הישראליות שנשרו בשלב מוקדם מהזירה האירופית.

אלעד מדמון כובש (האתר הרשמי של מכבי ת"א)אלעד מדמון כובש (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

לאזטיץ’ יכול להסתכל על חצי הכוס המלאה, על התוצאה הנפלאה ועל הרבה נקודות אור, אבל אסור למאמן להתעלם מחוסר האיכות בחלק הקדמי של הצהובים. לכן חובה למצוא תחליף הולם למילסון, מכבי תל אביב חייבת שחקן שובר שוויון שגם היום היה חסר לאורך המשחק בפעולות איכותיות באזור רחבת היריב, אבל אלו צרות טובות ללאזטיץ’ שאמור להתחזק בבלם זר נוסף ועוד שחקן כנף איכותי, מה שאמור להפוך את הקטר הצהוב לאימתני לקראת שמירה על תואר האליפות וציפייה להישגים גם באירופה כמו בעונה הקודמת. הצהובים החזירו הערב את הצבע לכדורגל הישראלי.

בדרך לליגה האירופית. שחקני מכבי תל אביב (האתר הרשמי של מכבי ת"א)בדרך לליגה האירופית. שחקני מכבי תל אביב (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
אסור לפספס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
נגןמרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
מרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
נגןתאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
תאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר