יום שבת, 27.07.2024 שעה 10:51
איציק אהרונוביץ

מכבי ת"א יכולה להיות גאה, חיפה עשתה טעויות

אהרונוביץ בטור ל-ONE: הצהובים לא הציגו יכולת של אלופה, אך המון לב ונשמה, שאפו לקין. דגו לא מסוגל להתמודד מול סק, והפעם גולדברג היה הקורבן

אחרי ה-0:1 של מכבי תל אביב על מכבי חיפה הערב (שבת), ניצחון שסגר סופית את סיפור האליפות, צריך לתת קודם כל את הכבוד לרובי קין. מה לא אמרו וכתבו, כמה ביקרו והשמיצו אותו, והשאלה למה? כמעט במשך כל העונה מכבי תל אביב הייתה במקום הראשון, ואם לא אז במקום השני. היו לה משחקים טובים יותר או טובים פחות, אבל כל הזמן היא הייתה בצמרת. זו השנה הראשונה של קין כמאמן כדורגל וכבר הוא השיג תואר אליפות, זה לא דבר של מה בכך.

נכון, האירי לא הבריק, הוא לא עשה דברים מיוחדים וגם לא המציא שום דבר חדש, היו לו ימים שפרשנים כאלה ואחרים פשוט לגלגו עליו, אבל הוא הגיע הערב לסמי עופר למשחק שהוא היה חייב להפיק מהקבוצה שלו את הכל ולכן הוא עלה לשחק עם שלושה בלמים, שני מגנים ושלושה קשרי אמצע שכולם עשו הגנה, בתוספת דן ביטון שהיה השחקן הכי טכני במכבי תל אביב. הוא לא תרם דברים גדולים בהתקפה, אבל אין ספק שעזר בהגנה.

קין בא ‘להתלכלך’, ואיך זה בא לידי ביטוי? בכך ששחקניו לא וויתרו על שום דבר, עשו ‘אול אין’ הגנתי. כשראו שחקן ירוק, הם התנפלו, ואם הם לא הצליחו בהתנפלות, אז הם חזרו לאזור ה-16 ושם התנפלו שוב בהצלחה גדולה. מכבי תל אביב הייתה אגרסיבית, שיחקה עם המון חיפויים בין השחקנים. השחקנים הצהובים ‘נפלו על התחת’ ונכנסו לקרבות מגע. הם אומנם לא נראו כמו קבוצה שנמצאת במקום הראשון, אבל הציגו לב ונשמה של קבוצה שבמקום הראשון.

רובי קין באקסטזה (רדאד ג'בארה)רובי קין באקסטזה (רדאד ג'בארה)

המוליכה לא ויתרה לאלופה בכלום ובהתקפה הראשונה שלה גם זכתה לפנדל, שערן זהבי, שעד הרגע הזה לא נגע בכדור, הצליח לסחוט וגם להבקיע בעצמו ולהעלות את קבוצתו ליתרון. יש לציין שזהבי לא היה במיטבו ולא השפיע יותר מדי על המשחק של הקבוצה שלו עד לפנדל שסחט. דור תורג’מן שהחליף אותו תרם למשחק הלחימה לצד שאר חבריו בצהוב.

כל החילופים של קין היו במקום – יוריס ואן אובריים, נכנס להחזיק את הכדור וגם להילחם לצד שאר חבריו, בעוד עידן נחמיאס ודריק לוקאסן עזרו למטרייה האווירית ברחבת מכבי תל אביב, שהרחיקה את כל הכדורים שהוגבהו לרחבה על ידי שחקני מכבי חיפה. אפשר להגיד ששחקני האורחת ‘התאבדו’ על כל כדור, ואי אפשר היה להתעלם מזה. עם כל הכבוד למקום הראשון בליגה, כשאתה יודע שאם אתה לא מפסיד במשחק הזה אז אתה נותן הכל, וכשאתה נותן הכל, אז התוצאות מגיעות ואתה גם מנצח, וזה מה שקרה הערב עם מכבי תל אביב, שיכולה לחגוג את האליפות. 

מיץ' גולדהאר חוגג בטירוף עם שחקני מכבי תל אביב בסיום (רדאד ג'בארה)מיץ' גולדהאר חוגג בטירוף עם שחקני מכבי תל אביב בסיום (רדאד ג'בארה)

לגבי מכבי חיפה, ברגע שראיתי שגם שון גולדברג וגם עילאי חג’ג’ לא בהרכב, אמרתי לעצמי – עוד פעם מסאי דגו עושה שטויות. מה, הוא לא מבין שקארמה איז אה ביץ’? צריך להגיד את האמת – דגו לא מסוגל להתמודד מול עבדולאי סק, ולא מובן למה גולדברג היה צריך להיות הפעם השעיר לעזאזל בעקבות זאת. בתקופה הרעה שעברה על הקבוצה לא מזמן, לורנצו שימיץ’ היה הקורבן בעקבות כך למרות שהוא היה מעולה, והפעם זה היה הבלם הישראלי. להכניס את סק בכוח להרכב היה מיותר.

מאמן כדורגל שמכבד את עצמו משחק עם השחקנים הטובים ביותר, בטח ובטח עם האחראיים ביותר, וכשסק ביצע את הפנדל המיותר והמטופש, זו הקארמה השלילית שהוא הביא עמו. גם הסנגלי וכמוהו גם ענאן לא היו צריכים לפתוח בהרכב. דגו, אתה רוצה לשחק 4-3-3? אז תשחק עם שימיץ’ וגולדברג, מה, אתה מפחד מסק? לא למדת במהלך העונה הזו, שמאז שהוא חזר מאליפות אפריקה ולאורך העונה הוא מרסק את מכבי חיפה, ועל הדרך גם מרסק אותך? אין פרות קדושות בכדורגל, מי שטוב צריך לשחק. לקראת הסוף דגו הכה על חטא והעלה את הבלם להתקפה כדי שיציל את המולדת, או שבעצם סק עלה בלי רשות שלו, את זה נורא מעניין לדעת.

עבדולאי סק. לא היה צריך לפתוח בהרכב (עמרי שטיין)עבדולאי סק. לא היה צריך לפתוח בהרכב (עמרי שטיין)

בכל אופן, הירוקים עשו הכל כדי לנצח את המשחק. הם התנפלו על הצהובים, לחצו אותם, היו אגרסיביים, אבל היה חסר להם טיפת מזל. הקלישאה אומרת שהמזל הולך עם הטובים ומי שמקריב מעצמו בסוף גם מקבל את הבונוס וזה בדיוק מה שקרה למכבי תל אביב, שצריכה להיות גאה בעצמה כי זה היה משחק שהוא ‘משחק של חיים ומוות’. מבחינתה מנטלית, הצהובים הגיעו מוכנים ב-100 אחוז. הם לא חיפשו כדורגל יפה, ובמשחקים כאלה עם יופי מתים ועם אופי חיים, והאופי פה ניצח בגדול.

דגו עשה טעויות רבות הערב – חילופים לא טובים, הכל היה מבולבל וב’בלאק אאוט’. ראינו יותר מדי עוזרים על הקווים שלא נראה לי שעזרו לו במיוחד, אלא רק הפריעו. דגו היום הוכיח, לי בכל אופן, שכדי להיות מאמן מכבי חיפה הוא צריך עוד כמה פרמטרים, שכרגע אין לו. אני לא מאוכזב מכך שמכבי חיפה לא זכתה באליפות כי מהיום הראשון של העונה אמרתי שהיא לא תזכה באליפות. בכל זאת, קשה לקחת ארבע אליפויות ברציפות.

מסאי דגו. עשה טעויות רבות (עמרי שטיין)מסאי דגו. עשה טעויות רבות (עמרי שטיין)

ניתן להגיד שבסך הכל הייתה לאלופה היוצאת עונה טובה, בטח בהתחשב בנסיבות של השחקנים שנפצעו או עזבו בפתאומיות. הקבוצה מהכרמל השיגה הצלחה באירופה, קידום של הרבה שחקנים צעירים ועוד דברים חיוביים, ולכן המקום השני זה המקום שמגיע לה, ולא יותר. נשארו עוד שלושה משחקים ואני מקווה מאוד בשביל הירוקים שהם יעשו את כל מה שצריך כדי לסיים את העונה בצורה טובה. מבחינת דגו, הוא לא נכשל בליגה, אלא בגביע המדינה. בגדול, מכבי חיפה בנתה לו קריירה לעשר השנים הבאות, וזה הרווח שלו מהעונה הזו.

אי אפשר לסיים מבלי לדבר על מחמוד ג’אבר, כדורגלן ברמה גבוהה ביותר, שהיה השחקן הבולט במגרש. הקשר לא הפסיק לרוץ לשנייה אחת, לתקל, לחלץ, לחפות על חבריו ולדרבן אותם. לא נראה אותו עוד הרבה במכבי חיפה, בקרוב מאוד הוא יהיה בקבוצה גדולה באירופה, כי לרמות האלו הוא שייך. 

מחמוד ג'אבר. שייך לרמות הגבוהות (עמרי שטיין)מחמוד ג'אבר. שייך לרמות הגבוהות (עמרי שטיין)

 

דגו: "משחק ההתקפה שלנו היה פחות טוב"
אסור לפספס
נגןהילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
הילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
נגןשחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
שחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
נגןפפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
פפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
נגןהם ממש לא ציפו לקבל את סטף קרי בחנות
סטף קרי לוחץ מעריצה לרכוש את הגופיה שלו
אולימפיאדה אולימפיאדה 2024
לו''ז הספורטאים הישראלים
נבחרת ישראל בכדורגל
טבלת המדליות המלאה
משחק הניחושים באולימפיאדהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים