יום ראשון, 08.09.2024 שעה 02:46
אבי נמני

רונאלדו צריך להכריז על פרישה מהנבחרת

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: אני מעריך את הרעב והתשוקה, אבל הוא פוגע בפורטוגל במקרים מסוימים ואסור לאייקון לסיים קריירה כל כך מדהימה באופן צורם

הגרלת היורו סיפקה לנו לצערנו מפגשים נוצצים ביותר כבר בשלב רבע הגמר, משחקים עם פוטנציאל גמר, דוגמת המשחק המוקדם אמש בו גרמניה המארחת פגשה את  ספרד במשחק מצוין שנתן תמורה מלאה לכל חובב כדורגל בעולם ועמד בציפיות באופן מלא.

רבע הגמר השני אמש שגם הוא על הנייר יכול להיות בקלות משחק גמר יורו כאשר צרפת בראשות אמבפה פגשה את פורטוגל בראשות רונאלדו, האווירה באצטדיון בהמבורג הייתה מחשמלת, תצוגת עידוד מדהימה מצד אוהדי פורטוגל ומצד שני הפתעה גדולה מצד האוהדים הצרפתים שדחפו את נבחרתם בתצוגת עידוד מעוררת התפעלות.

המפגש המסקרן בין אמבפה לבין כריסטיאנו פיתח עבור חלק גדול מאוהדי הכדורגל בעולם ציפיות אדירות. מצד אחד הצרפתי, אריה צעיר שנחשב לשחקן הטוב ביותר בעולם כיום, נמצא בשיא כוחו תוך כדי המעבר הענק לריאל מדריד, אל מול כוכב העל הפורטוגלי, אריה מבוגר ששלט ביחד עם ליאו מסי בשני העשורים האחרונים בכדורגל העולמי.

מפגש ענקים, רונאלדו ואמבפה (רויטרס)מפגש ענקים, רונאלדו ואמבפה (רויטרס)

אך בניגוד לאמבפה, רונאלדו נמצא כבר כמה שנים בירידה גדולה ביכולת עם דשדושים ומעברים בין קבוצות עם ניסיון לשבור שיאים אישיים נוספים, או יותר נכון מנסה לסחוט את הלימון עד הטיפה האחרונה.

על כר הדשא התפתח לנו קרב חפירות טקטי בעיקר במרכז המגרש עם יתרון די מפתיע לטובת הפורטוגלים ששלטו במרכז המגרש בראשות פאליניה, ויטיניה וברנרדו סילבה, שלושה שחקני על, ובנוסף לכך יכולת מרשימה מאוד של רפאל ליאאו שהוכיח אתמול לעולם הכדורגל שהוא צריך להיות ביום שאחרי רונאלדו אחד מעמודי הבסיס של נבחרת פורטוגל לשנים הבאות.

כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)

אבל זה לא הספיק לפורטוגל על מנת להכריע את המשחק עוד לפני הפנדלים, כאשר ברונו פרננדש בערב בינוני ורונאלדו ביכולת חלשה השאירו את פורטוגל משחק נוסף עם אפס שערים. אני חייב לתת קרדיט לרוברטו מרטינס מאמנה של פורטוגל, בעיקר על כך שהצליח לנטרל את העוקץ ממשחק ההתקפה של הצרפתים והשתלט על מרכז המגרש. מצד שני, מרטינס לא היה מספיק אמיץ להחליף את רונאלדו על מנת להכניס מהספסל מימד של מהירות ופיזיות שאולי היו עוזרים לפורטוגלים להכריע את המשחק עוד לפני דו קרב הפנדלים.

נבחרת צרפת בראשות דידייה דשאן היא נבחרת אימתנית, עוצמתית, פיזית ומאוזנת על כר הדשא, עם כוכב על בדמות אמבפה שהתלות בו היא גדולה מדי. החלוץ לא מצליח להתעלות עד עכשיו בטורניר מבחינת היכולת, אולי בשל הפציעה ממנה הוא סובל משבר באף, אבל בלי קשר לאמבפה המכונה הצרפתית מקרטעת ומאכזבת בדרך לחצי הגמר, בעיקר בכל מה שקשור למשחק ההתקפה.

קיליאן אמבפה (רויטרס)קיליאן אמבפה (רויטרס)

דשאן הוא טקטיקן בחסד עליון, אבל עליו למצוא פתרונות בחלק הקדמי. גריזמן עד עכשיו חלש מאוד, עם שפת גוף מדאיגה ורק כאשר דמבלה המצוין נכנס אמש כמחליף הצרפתים עשו קפיצת מדרגה בדהרה לעבר שערו של דיוגו קוסטה, אבל שחקני הטריקולור כשלו פעם אחר פעם בפעולה האחרונה והמכריעה מול שערה של פורטוגל, מה שדחף את המשחק להארכה ודו קרב פנדלים מורט עצבים, שבסופו הצרפתים עמדו בלחץ באופן מרשים עם פנדלים מושלמים אל מול פנדל מוחמץ אחד ואכזרי של ז’ואאו פליקס, ששלח את רונאלדו וחבריו הביתה ואת אמבפה לחצי גמר מסקרן מול הספרדים. 

יש לי כבוד והערכה אדירים לרונאלדו ולקריירה המדהימה שלו. מצד אחד הרצון, הרעב והתשוקה להצליח בנוסף לשבירת שיאים בלתי פוסקת, אבל הטורניר הנוכחי ובעיקר השנתיים האחרונות היוו תמרור מהבהב עבור כריסטיאנו שזה הזמן לעצור ולפנות את הבמה לדור הבא. אסור לאייקון כל כך גדול לסיים קריירה מדהימה באופן צורם, כריסטיאנו רונאלדו אולי יכול למשוך ולככב בליגה הסעודית, אבל במישור הבין-לאומי הוא כבר לא מספיק טוב ואף פוגע בנבחרת במקרים מסוימים.

מרטינס ורונאלדו (רויטרס)מרטינס ורונאלדו (רויטרס)

לכן, רונאלדו צריך להכריז באופן יזום על ידו על פרישה מנבחרת פורטוגל מפני שאם זה לא יגיע מ-CR7 עצמו, לאף אחד אחר בפורטוגל אין את האומץ לעשות את המהלך. זה צריך לבוא מכריסטיאנו עצמו – זה יכבד אותו ואת פועלו לאורך השנים וייקבע עוד יותר את התרומה המדהימה שלו לכדורגל העולמי כאחד מהגדולים של המשחק מאז ומעולם, שהיווה דמות לחיקוי עבור עשרות מיליוני ילדים ברחבי העולם. רונאלדו, זה הרגע הנכון לצאת גדול פעם נוספת. אל תפספס את ההזדמנות להתעלות פעם נוספת על האגו של עצמך.

אסור לפספס
נגןבבית בהולנד: צ'רון שרי בנה מגרש כדורגל
מגרש הכדורגל של טיירון שרי בבית בהולנד
נגןמיליון דולר תמורת קלף חתום של וומבניאמה
מיליון דולר תמורת קלף חתום של וומבניאמה
נגןבנבחרת חוגגים לענאן ח'לאילי יומולדת
בנבחרת חוגגים לענאן ח'לאילי יומולדת
נגןספיד עשה את הבלתי ייאמן עם החולצה של CR7
ספיד עשה את הבלתי ייאמן עם החולצה של CR7
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר